تبلیغات
کهکشان اتومبیل - دیترویت 2014: پیش نمایش آکورا TLX برای 2015

کهکشان اتومبیل

می دانید که سدان نیمه لوکس TL تا سال 2007 که سومین نسلش روی خط تولید بود، پرفروش ترین محصول آکورا محسوب می شد؟ این را هم می دانید که با آمدن نسل چهارم TL از سال 2009 همه چیز برعکس شد و به خاطر آن چهره عجیبش ناگهان میزان فروش TL حتی تا 50% هم کاهش یافت . . . ؟

2015 Acura TLX Concept

2015 Acura TLX Concept

آکورا خوب می داند که چه بلایی سر محبوب ترین محصولش آورده و به همین دلیل تولید TL را درهمان نسل چهارم رها کرد و رفت چون قرارست از این به بعد TLX بعنوان جانشین TL راهی بازار شود، البته ازسال 2015 به بعد. حالا آکورا چنان از بازخورد محصولاتش ترسیده که قبل از آمدن نسخه نهایی TLX ابتدا پروتوتایپ اولیه آنرا در نمایشگاه امسال رونمایی کرد. TLX حالا با شعار “فرش قرمزی برای قهرمان” وارد میدان رقابت شده.

به لحاظ ابعاد TLX حدود 10 سانتیمتر طول کمتری نسبت به TL داشته اما فاصله محوری 2.7 متری آن درست برابر TL است. در ظاهر خودرو تا آنجاکه جا داشته از خطوط شکسته و تیز و روکش های کرومی استفاده شده؛ رینگ های 20 اینچی آلومینیومی با تایرهای 265/35 ، رکاب های جانبی و نهایتا ورودی هوای بزرگ سپر جلو همگی نشانی از تاکید بیش از حد بر ذات اسپرت آنست.

حالا به چراغ های LED این خودرو خوب دقت کنیم که ماحصل خلاقیت طراحان آمریکایی است. آکورا به این چراغ ها Jewel Eye می گوید. در این چراغ ها از حباب هایی شیشه ای استفاده شده که سازوکارشان با انعکاس نور بوده و تعدادشان 2 برابر LEDهای موجود در قاب چراغ است.

مثلا اگر پنج LED داشته باشیم، به لطف تکنولوژی Jewel Eye می توان 10 باریکه نوری از آنها درست کرد؛ با این کار هم فاصله دورتری نمایان می شود و هم عرض نوردهی افزایش می یابد. ویدئوی کوتاه زیر که البته برای RLX مدل 2014 منتشر شده، نحوه کار این تکنولوژی را بهتر توضیح می دهد.

از سال 2015 که TLX وارد بازار می شود، مشتریان امکان انتخاب دو انجین را دارند؛ یکی 2.4 لیتری 4 سیلندر با گیربکس 8 سرعته دوکلاچه و دیگری 3.5 لیتری V6 با گیربکس 9 سرعته اتومات. همچنین تمامی TLXها بصورت استاندارد مجهز به Dynamics System با 4 حالت مختلف رانندگی (ECON/Normal/Sport/Sport Plus) خواهند بود.

Acura TLX GT Race Car

Acura TLX GT Race Car

اما آکورا در کنار TLX نسخه مسابقه ای آنرا هم آورده بود که TLX GT نام داشت. مثل همیشه این خودرو را زیرمجموعه Honda Performance Development یا همان HPD برای آکورا آماده کرده. تنها مشخصه قابل انتشار این خودروی مسابقه ای، پیشرانه 3.5 لیتری V6 آن بود که این بار بدست توربوهای دوقلو پرخورانی می شود.

TLX GT قرارست توسط تیم مسابقه ای RealTime Racing که همکاری شان با هوندا و آکورا سابقه ای 27 ساله دارد، راهی مسابقات Pirelli World Challenge شود آن هم در بالاترین سطح این مسابقات یعنی کلاس GT؛ همان کلاسی که سوپراسپرت هایی مانند گالاردو، 911، کوروت، 458 ، SLS ، GT-R و SRT وایپر و … باهم مبارزه می کنند!

منبع : مجله پدال

Acura TLX GT Race Car

Acura TLX GT Race Car



تاریخ : جمعه 27 دی 1392 | 01:20 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

  • قالب پرشین بلاگ
  • مسکن ها
  • ضایعات