تبلیغات
کهکشان اتومبیل - راهنمای خرید بنزهای SL مدلهای 1972 تا 1982

کهکشان اتومبیل

هنوز هم می توان مدلهای نسبتا تمیز بنزهای SL کلاسیک را در ایران یافت. اما گاهی قیمت های نجومی برای فروش آنها به چشم می خورد. نگارش این مقاله توسط مجله معتبر Car&Driver نیز نشان می دهد که چنین خودروهایی هنوز در بازار حضور گرمی دارند. تا آنجایی که بودجه‌ی ما اجازه می‌دهد، به دنبال آخرین مدل‌های سری R107 مانند 560 SL سریع‌تر و با هندلینگ بهتر هستیم. این SL طلایی که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک 450SL مدل 1979 می‌باشد.

1979 Mercedes-Benz 450SL

1979 Mercedes-Benz 450SL


یکی از نمونه‌ی های موفق و قوی مرسدس بنز SL سری R107 می‌باشد، یک بنز رودستر کلاسیک که در طول حضور موفق و بدون رقیب خود در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا (1972 تا 1989) توانست نظر ثروتمندان زیادی را به خود جلب کند. سری R107 در طول عمر دراز خود در بسیاری از زمینه‌ها تکامل یافت، و لیستی از برخی ویژگی‌هایی که حتماً باید داشته باشد و برخی مشکلات که بهتر است از آن‌ها اجتناب شود برای کسانی که در آینده می‌خواهند این نوع خودروها را خریداری کنند ارائه کرد. هر چند بعضی از مدل‌های این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری شده و وضعیت مناسبی دارند هنوز هم قیمت‌های بالایی دارند، ولی می توان برخی مدل‌های با قیمت مناسب را نیز پیدا کرد که از نظر فنی سالم بوده و دردسرهای ناشی از تعمیر خودرو را برای شما به حداقل می‌رسانند.


بدنه
چیزهایی که باید در بدنه‌ی خودروهای سری R107 دنبال آن بگردید پوسیدگی‌ها و آسیب‌هایی است که ممکن است حتی فروشنده نیز از وجود آن‌ها خبر نداشته باشد. SL به داشتن بدنه‌ی بی عیب و نقص و رنگ با کیفیت مشهور است. شکاف بین پنل های بدنه‌ی تمام خودروهای با کیفیت و سالم R107 باید کیپ و یکسان باشند، و درب‌های خودرو باید هنگام بسته شدن صدای قوی و محکمی بدهند. حتماً برخی از پیچ و مهره‌هایی که بعضی از پنل های بدنه را به خودرو متصل می‌کنند را بررسی کنید. رنگ آمیزی تمامی مدل‌های R107 پس از نصب پنل های بدنه صورت گرفته است، بنابراین از بین رفتن رنگ روی پیچ و مهره‌ها به سادگی نشان دهنده‌ی این است که پنل بدنه به منظور تعمیر خسارات ناشی از تصادف جدا یا تعویض شده است.

موتور
مدل‌های R107 موجود در بازار آمریکا، بنا به دوره‌ای که تولید شده‌اند مجهز به موتورهای هشت سیلندر 3.8، 4.5 و 5.5 لیتری هستند. قدرت موتور از 230 اسب بخار در مدل 350SL با موتور 4.5 لیتری مدل 1972 تا 155 اسب بخار در 380SL مجهز به موتور 3.8 لیتری تولیدی بین سال‌های 1981 تا 1985، و 238 اسب بخار در مدل 560SL دارای موتور 5.5 لیتری تولید شده در سال‌های آخر تولید این خودرو متفاوت می‌باشد. ما در مورد 380SL بحث نمی‌کنیم. نه فقط به خاطر این که قدرت موتور این خودرو از مدل‌های دیگر کمتر می‌باشد، بلکه موتور هشت سیلندر 3.8 لیتری آن دارای مشکلات مربوط به تسمه (زنجیر) تایم می‌باشد که برطرف کردن آن‌ها می‌تواند هزینه‌ی زیادی برای شما دربر داشته باشد.


سایر بخش‌های مشکل دار
به منظور دست یابی به استانداردهای دولت فدرال آمریکا، تجهیزات کاهش آلایندگی جدید باید بر روی 450SL مدل 1975 نصب می‌شد. مبدل کاتالیزور بر روی خودرو نصب شده بود، ولی نبود سیستم تهویه‌ی مناسب موجب ایجاد مشکل داغ کردن خودرو می‌شد (مرسدس این مشکل را برای مدل 1976 تائید کرده است). همچنین برخی از مدل‌های 450SL ممکن است مشکلاتی در زمینه‌ی سوپاپ‌ها، سیستم کنترل، و سایر تجهیزات سیستم تهویه‌ی مطبوعشان داشته باشند. نه فقط این که کار کردن با سیستم مشکل است، بلکه ایرادهای آن بسیار پیچیده هستند. مدل 380SL و 560SL دارای سیستم دکمه ای که با فشار خلاء کار می‌کند می‌باشند که مشکلات مربوط به خود را دارند و شامل باتری‌های خلاء می‌شود که با نظم و قاعده‌ی خاصی کار نمی‌کنند. منبع: مجله پدال



تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392 | 05:26 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

  • قالب پرشین بلاگ
  • مسکن ها
  • ضایعات