تبلیغات
کهکشان اتومبیل - ناویگیتور 2015: آخرین میخ بر تابوت لینکلن

کهکشان اتومبیل

ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که شرکت لینکلن برای خارج کردن این برند لوکس از مخمصه‌ی فعلی خود بر روی خودروی ناویگیتور حساب باز نکرده است. آن‌ها که در حال تلاش برای بازیابی خود از یک دهه عدم موفقیت همراه با تولید خودروهای غیر رقابتی و استراتژی‌های اشتباه می‌باشند، در میانه‌ی چیزی هستند که تیم بازاریابی شرکت از آن به عنوان دگرگونی محصولات و خدمات یاد می‌کنند. ولی خودروی لینکلن ناویگیتور 2015 به جای این که خودرویی متفاوت از سایر محصولات آن‌ها که این برند شدیداً به آن نیاز دارد باشد ادامه دهنده‌ی همان مسیر است. تولید این خودرو به نوعی همانند رویکرد مشابه شرکت فورد می‌باشد و از بسیاری از جهات تقریباً همان خودروی ناویگیتوراست که در طول سالیان گذشته تولید شده‌اند. (در حالی که هیچ کس هنوز در مورد نسخه‌ی به روز شده‌ی Expedition حرف نمی‌زند، ما اطمینان کامل داریم که شرکت فورد به زودی این مدل خود را به روز رسانی خواهد کرد).

Lincoln Navigator and Navigator L ecoboost
با وجود کاهش فروش خودروهای لوکس SUV در طی 10 سال گذشته، هنوز هم هر ساله تقریباً 80 هزار نفر این نوع خودروها را خریداری می‌کنند، کسانی که احتمالاً خانواده‌هایی بزرگ، اسباب و اثاثیه‌هایی بزرگ‌تر، یا حتی بودجه‌هایی بزرگ‌تر دارند. با داشتن ظرفیتی معادل هشت سرنشین، امکان به کسل کردن تا وزن 4.5 تن، و قیمت‌های آغازین کمتر از 60 هزار دلار، خودروهای کمی مشابه Navigator در بازار موجود هستند. با وجود خودروهایی مانند کادیلاک اسکالاد، اینفینیتی QX80 و مرسدس بنز کلاس GL، فروش سال 2013 لینکلن فقط از خودروی لکسوس LX570 بیشتر بود. با اعمال این فیس لیفت، به منظور رقابت با تغییرات عمده‌ی کادیلاک اسکالاد 2015، احتمال موفقیت ناویگیتور در برابر همتاهای خود بسیار کم به نظر می‌رسد.
خودروی Navigator 2015 مبتنی بر یک استخوان بندی هفت ساله و بدون تغییر در ابعاد بیرونی و با وجود صفحات فلزی در تمامی قسمت‌های بدنه به جز کاپوت جلو و عقب طراحی شده است. در قسمت جلوی خودرو، وجود جلوپنجره‌ی مشابه سایر خودروهای این خانواده به شکل بال‌های جدا از هم، زیبایی خاصی به آن بخشیده و در صورت عدم وجود آن این خودرو مطمئناً نمی‌توانست شبیه لینکلن های دیگر باشد. تغییرات قسمت عقب خودرو خیلی موفق به نظر نمی‌رسد. چراغ‌های پهن عقب آن تقلیدی ضعیف از قسمت عقب خودروی دوج دورانگو می‌باشد و اگزوز آن به شورت ناشیانه‌ای چند اینچ پایین‌تر از سپر آویزان می‌باشد.

Lincoln Navigator L ecoboost

Lincoln Navigator L ecoboost


موتور EcoBoost
تغییرات قابل توجه تر در زیر کاپوت و جایی که موتور هشت سیلندر 5.4 لیتری با موتور EcoBoost شش سیلندر 3.5 لیتری توربو دوقلو جایگزین شده است دیده می‌شوند. مهندسین شرکت قول می‌دهند که این موتور حداقل 370 اسب بخار نیرو و 583 نیوتن بر متر گشتاور خواهد داشت که 5 اسب بخار و 13 نیوتن بر متر نسبت به موتور فعلی فورد اِف 150 بیشتر می‌باشند. نیروی موتور از طریق گیربکس شش دنده‌ی اتوماتیک به سیستم تمام چرخ متحرک یا فقط محور عقب منتقل می‌شود. از آن جایی که خودروی ناویگیتور بیشتر با خودروهای مجهز به موتورهای هشت سیلندر خواهد بود، شرکت لینکلن مطمئن می‌باشد که خودروی آن‌ها در این کلاس بهترین میانگین مصرف سوخت را خواهد داشت.
معماری بدنه روی قاب این خودرو به نوعی الهام گرفته شده از طراحی فورد اِف 150 می‌باشد که در قسمت عقب خودرو دارای یک سیستم تعلیق مستقل می‌باشد. علاوه بر موتور جدید، سیستم پشتیبانی الکترونیکی فرمان و کمک فنرهای تطبیقی اختیاری نیز در این خودرو ارائه شده است که می توان آن‌ها را در یک از سه حالت معمولی، راحت یا اسپرت قرار داد.

Lincoln Navigator Interior

Lincoln Navigator Interior


طراحی داخلی
در این بخش، پنل داشبورد آشنای Navigator با پوشش‌های زیباتر و شیک‌تر پوشیده شده است. دریچه‌های پلاستیکی روی کنسول مرکزی خودرو بسیار ساده و بی پیرایه هستند. بخش کنترلی و سایر ابزارهای داخل خودرو به روز رسانی شده‌اند که شامل یک فرمان جدید و یک کیلومتر شمار آنالوگ در وسط و دو صفحه‌ی نمایش دیجیتال در اطراف آن می‌شود. سیستم سرگرمی لمسی MyLincoln به صورت استاندارد وجود داشته و آخرین به روز رسانی‌های آن شامل دکمه‌های ولوم و تیونینگ برای رادیو و اهرم جستجوی ایستگاههای رادیو و تنظیم سرعت فن می‌باشد. خوشبختانه هیچ مشکلی آزار دهنده ای در تاچ صفحه‌ی نمایش آن وجود ندارد.
طبق اعلام شرکت در ماه آگوست 2013 امکان سفارش پکیج لوکس Black Label برای این خودرو وجود دارد. با سفارش این پکیج رینگ‌های 20 اینچی خودرو با رینگ‌هایی 22 اینچ جایگزین شده و رکاب‌هایی از جنس کروم و چرم اعلا برای ردیف سوم صندلی‌ها به خودرو اضافه می‌نماید.


Navigator را دنبال نکنید
اگر بخواهیم در مورد این خودرو عاقلانه قضاوت کنیم، مدیران و مهندسان لینکلن انرژی و پول بیشتری را بر روی لینکلن MKZ 2014 و مدل کراس اور کوچک MKC 2015 صرف کرده‌اند. بنابراین دوباره، تنها تغییراتی اندک و ملایم بر روی مدل جدید این خودرو انجام داده شده است. به همین خاطر هست که ما انتظار نداریم تا این خودرو بتواند پس از آغاز فروش خود در پاییز سال 2014 خریداران را خیلی تحت تأثیر قرار دهد. منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 11 بهمن 1392 | 12:36 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

  • قالب پرشین بلاگ
  • مسکن ها
  • ضایعات