تبلیغات
کهکشان اتومبیل - مطالب بهمن 1392

کهکشان اتومبیل

این یک کانسپت بلند پروازانه است که در نمایشگاه خودروی دهلی نو 2014 معرفی خواهد شد. رنو Kwid اولین خودروی کانسپت این کمپانی فرانسوی است که خارج از اروپا معرفی می‌شود، رنو این مدل را خودرویی قدرتمند و در عین حال سرگرم کننده توصیف می‌کند که به منظور پاسخ گویی به نیازهای جوانان در بازارهای جدید طراحی و هدف گذاری شده است.

Renault Kwid concept

Renault Kwid concept


منحصر به فردترین بخش این خودرو چیزی است که رنو آن را همنشین پرنده می‌نامد، نوعی هلی‌کوپتر کوچک که از قسمت چرخان عقب خودرو به پرواز در می‌آید.
این هلیکوپتر را می‌توان در حالت اتوماتیک و با استفاده از ترتیب پرواز از قبل برنامه ریزی شده و GPS، یا در حالت دستی کنترل کرد. کنترل دستی آن توسط یک تبلت نصب شده روی داشبورد انجام می‌شود. همنشین پرنده می‌تواند ترافیک مسیرها را تشخیص دهد، عکس‌های مناظر مختلف را بگیرد و موانع موجود در مسیر را شناسایی کند.

Renault Kwid concept

Renault Kwid concept


یکی از مدیران شرکت رنو به نام Serge Mouangue در این باره می‌گوید: مشتریان ما در بازارهای جدید بسیار جوان‌تر هستند. آن‌ها علاقه‌ی بیشتری به تکنولوژی دارند و می‌خواهند از تمامی اوقات خود لذت ببرند. وی ادامه می‌دهد: در تاریخ بسیار طولانی خودرو این اولین باری است که ما قادر هستیم روی زمین رانندگی کرده و یک چشم در آسمان داشته باشیم.


این خودرو که با کمک استودیوی طراحی رنو در هندوستان طراحی شده است، از نوع دو چرخ متحرک بوده و دارای نوعی طراحی ناهموار ولی زیبا می‌باشد که برآمدگی‌های کوتاه آن حس خودرویی قوی و پر عضله را به آن می‌دهد. داشتن باله‌های ضخیم، درب‌های قیچی شکل برقی و رینگ‌های گلبرگ شکل آن Kwid را به خودرویی خاص تبدیل کرده است.

Renault Kwid concept interior

Renault Kwid concept interior


طراحی داخلی بسیار جذاب‌تر از طراحی خارجی آن است، رنو می‌گوید داخل کابین مانند یک پیله‌ی گرم و نرم بوده و در طراحی آن از لانه‌ی پرندگان الهام گرفته شده است. صندلی راننده در وسط خودرو بوده و دو صندلی دیگر در کنار آن برای سرنشین‌ها وجود دارند. دو صندلی نیز در پشت خودرو نصب شده‌اند که Kwid را به خودرویی با ظرفیت 5 سرنشین تبدیل می‌کنند.


صندلی معلق جلویی، با روکشی از دو نوع مواد الاستومری، به صورت الکتریکی بر روی یک ریل کنترل می‌شود. کنترل‌های سیستم تهویه‌ی قسمت عقب خودرو در پشت صندلی جلو نصب شده‌اند و تهویه از طریق چندین سوراخ هم مرکز انجام می‌شود.منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 11:22 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

DSC سامانه‌ی انحصاری کنترل پایداری ب ام و است. این سیستم با کمک سه سامانه‌ی دیگر یعنی ABS*و ASC+T*و CBC* به کنترل سیستم فنربندی می‌پردازد. DSC نخستین بار در سال 1997 و بر روی مدل های 740 و 750 به صورت سفارشی عرضه شد. امروزه همه‌ی مدل‌های ب ام و با نسل سوم DSC که شامل DTC* نیز هست عرضه می‌شوند. DTC به چرخ‌ها اجازه‌ی کمی هرزگردی بیشتر نسبت به دیگر سیستم‌های کنترل کشش دیگر می‌دهد که این امر سبب دستیابی به استایل رانندگی پویاتری (داینامیک) می‌شود, البته به پشتوانه‌ی DSC چرخ‌ها از کشش و چسبندگی بهتری نیز برخوردار هستند. به زبان دیگر DTC به شما اجازه می‌دهد رانندگی اسپرت و تهاجمی را در کنار ضریب امنیت بالایی تجربه کنید.

BMW Dynamic Stability Control DSC

BMW Dynamic Stability Control DSC


سیستم DSC بسیار پیچیده و جذاب است. این سیستم به طور مداوم فاکتورهای زیر را چک می‌کند:

  • سرعت خودرو
  • زاویه‌ی فرمان
  • چرخش چرخ‌ها
  • شتاب جانبی و طولی وارد بر خودرو
  • فشار ترمز
  • تخمین احتمال بروز بی ثباتی و انحراف از مسیر در هنگام پیچیدن بخصوص در شرایط جوی نامساعد

اگر هرگونه بی ثباتی در حرکت خودرو احساس شود DSC فوراً مداخله کرده و از طریق سیستم کنترل پیشرانه نسبت به کاهش گشتاور اقدام کرده و سپس با فعال کردن ترمز هر چرخ به طور جداگانه ثبات و پایداری را به خودرو باز می‌گرداند. همه‌ی این اتفاقات در چند هزارم ثانیه رخ می‌دهد که این قضیه نیاز به این سیستم را توجیه می‌کند.

BMW Dynamic Stability Control DSC

BMW Dynamic Stability Control


DSC از ASC+T برای کاستن از گشتاور موتور استفاده می‌کند که اگر این اقدام کافی نباشد در مرحله‌ی دوم با درگیر کردن ABS در زمان مناسب خودرو را کنترل می‌کند.
سنسورهای بسیاری برای کارکرد هرچه بهتر DSC وجود دارند که نخستین آنها سنسور زاویه‌ی فرمان است, این حسگر می‌تواند مسیر حرکت مورد نظر راننده را تشخیص دهد سپس حسگر دیگری شتاب جانبی (عرضی) و مقدار نیروی انتقالی از تایر به سطح جاده را اندازه گیری می‌کند. سنسور چرخش نیز نیروهای پیچشی را که به بدنه وارد می‌شود را اندازه گیری می‌کند. و سنسور فشار ترمز هم نیروهای طولی را که در هنگام ترمزگیری بین تایر و جاده نقش دارند را اندازه گیری می‌کند.
اگر حالت بیش فرمانی و یا کم فرمانی رخ دهد DSC می‌تواند با فعال نمودن ترمزها شرایط را تحت کنترل در آورد. تمامی این سیستم‌های الکترونیکی و هیدرولیکی بسیار سریع عمل می‌کنند به‌طوری که راننده به سختی می‌تواند دخالت آنها را احساس کند.منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 11:18 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

با اضافه کردن امکانات و تجهیزات جدید، نیسان قصد دارد تا خودروی هاچ بک ورسا-نوت خود را به مدلی محبوب بین علاقه مندان خود تبدیل کند. در همین راستا آن‌ها اخیراً پکیج ظاهری اسپرت SR را برای این خودرو معرفی کردند. این خودرو به دلیل این که فروش آن از بهار امسال آغاز خواهد شد، در نمایشگاه خودروی شیکاگو حضور داشت. با عرضه‌ی SR تعداد مدل‌های وِرسا نوت به 6 عدد افزایش پیدا کرد: S MT، S Plus CVT، SV CVT، SL، همچنین یک مدل که در شیکاگو معرفی شد و SR.

2015 Nissan Versa Note

2015 Nissan Versa Note


تمامی این مدل‌ها از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با 109 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن بر متر گشتاور بهره برده و بسیاری از آن‌ها از یک گیربکس اتوماتیک Xtronic که گیربکس CVT نیسان می‌باشد بهره می‌برند. با این اوصاف، تمامی مدل‌های ورسا نوت مصرفی معادل 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر دارند که همین عدد در مورد مدل SR نیز صدق می‌کند.

2015 Nissan Versa Note

2015 Nissan Versa-Note


مواردی که SR را از سایر همتاهای خود متمایز می‌کند تا حد زیادی مربوط به بخش طراحی و زیبایی شناختی خودرو می‌شوند. موارد قابل اشاره در طراحی خارجی خودرو شامل طراحی قسمت جلوی سفارشی سازی شده، چراغ‌های جلو با لنزهای تیره، چراغ‌های مه شکن استاندارد، پنل های راکر، آینه‌های کناری همراه با چراغ‌های راهنمای جا سازی شده، یک باله‌ی عقب منحصر به فرد، و مجموعه‌ای از رینگ‌های 16 اینچ آلومینیومی با تایرهای تمام فصل 195/55 می‌باشند. در طراحی داخلی، SR مجهز به صندلی‌هایی با روکش پارچه‌ی جیر مصنوعی با بخش‌های نارنجی رنگ و دوخت دوطرفه، تزئینات داشبورد مرکزی به رنگ سیاه براق، داشبورد اختصاصی، یک کامپیوتر سفر متغیر، تزئینات نقره‌ای و دکمه‌های کنترل از جنس کروم می‌باشد. همچنین یک فرمان اسپرت نیز وجود دارد که پوششی چرمی داشته و با عنوان “370Z-inspired” مشخص شده است.

2015 Nissan Versa Note Interior

2015 Nissan Versa Note Interior


علاوه بر موارد موجود در پکیج تزئینی SR، تجهیزات استاندارد خودرو شامل یک سیستم صوتی AM/FM/CD با 4 اسپیکر و خروجی 12 ولت، سیستم سرگرمی NissanConnect با صفحه‌ی نمایش 5 اینچی، اپلیکیشن های NissanConnect برای یکپارچه سازی گوشی‌های هوشمند با فیس بوک، توئیتر، پاندورا، iHeartRadio و TuneIn radio؛ پخش موسیقی با بلوتوث، ارسال پیام کوتاه بدون نیاز به دست، رابط کاربری یو اس بی iPod، رادیو ماهواره‌ای، دوربین دید عقب و یک پکیج راحتی اختیاری تجهیزات استاندارد خودرو که با یک سیستم ذخیره سازی متغیر Divide-N-Hide تکمیل می‌شود می‌باشد. منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 11:11 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

برنامه‌ی اصلی هوندا در نمایشگاه خودروی دهلی‌نو معرفی خودروی مفهومی Vision XS-1 می‌باشد. با توجه به بیانیه‌ی مطبوعاتی شرکت، این طرح مطالعه‌ای است که چشم‌انداز شرکت را در مورد آینده‌ی صنعت خودروسازی و توجه آن‌ها به فلسفه‌ی اصلی M/M (حداکثر انسان، ماشین حداقل) مورد بررسی قرار می‌دهد.

Honda Vision XS-1 Concept

Honda Vision XS-1 Concept


معنی و مفهوم این فلسفه به حداکثر رساندن فضای موجود برای انسان و به حداقل رساندن فضای مورد نیاز قطعات مکانیکی می‌باشد.

Honda Vision XS-1 Concept

Honda Vision XS-1 Concept


با توجه به گفته‌های هوندا، این خودروی کانسپت ترکیبی از طراحی خارجی اسپرت همراه با فضای داخلی زیاد در بدنه‌ای جمع و جور و فشرده است. در طراحی این خودرو همچنین از کانسپت طراحی انسان محور هوندا که مبتنی بر فلسفه‌ی “طراحی هیجان انگیز H” می‌باشد نیز استفاده شده است.

Honda Vision XS-1 Interior

Honda Vision XS-1 Interior


خودروی Vision XS-1 دارای سه ردیف صندلی می‌باشد که حداکثر ظرفیت هفت نفر سرنشین را دارد، دسترسی به این صندلی‌ها از طریق دو درب کشویی بزرگ با ورودی‌های بزرگ امکان پذیر شده است. هیچ گونه اطلاعاتی در مورد موتور این خودرو ارائه نشده است.


طبق اعلام هوندا، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه این خودرو وجود ندارد. هوندا کشور هندوستان را به دلیل این که یک بازار در حال رشد با سرعت بالا بوده و روابطی قوی در آن جا دارد برای معرفی این خودرو انتخاب کرده است. منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 11:09 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

تنها سدان های کوچک نیستند که محبوبیت آن‌ها در هندوستان روز به روز بیشتر می‌شود، بلکه در این کشور علاقه و تمایل مردم به خرید خودروهای کراس اور و SUV نیز در حال افزایش است. فورد اکو اسپرت و رنو داستر ممکن است در حال حاضر یکه تاز این بخش از بازار باشند، ولی رقبای جدید به زودی وارد میدان خواهند شد، در نمایشگاه خودروی دهلی نو 2014 که در حال حاضر در هندوستان در حال برگزاری است، شورولت خودروی مفهومی Adra خود را در معرض نمایش گذاشت، و خودروی فیات پونتو آونتورا برای نخستین بار به دنیای خودرو معرفی شد.

Fiat Punto Avventura

Fiat Punto Avventura


خودرو پونتو آونتورا نماینده‌ی فیات در بخش خودروهای کراس اور کوچک بوده و عضوی جدید از خانواده‌ی پونتو محسوب می‌شود. این خودرو یک رقیب جدی برای فولکس واگن کراس پولو محسوب می‌شود، خودروی آونتورایی که در این نمایشگاه حضور داشت حتی از نظر ظاهری و لباس بسیار شبیه به آن بوده و یادآور اولین مدل کراس پولو می‌باشد.

Fiat Punto Avventura

Fiat Punto Avventura


مقدار زیادی پوشش پلاستیکی در بخش‌های مختلف این خودرو یافت می‌شود، و چرخ یدکی آن روی درب پشتی خودرو نصب شده است که خودرو را بسیار حجیم‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. با در نظر گرفتن این نکته که خریداران هدف این خودرو افرادی فعال و علاقه‌مند به گشت و گذار در طبیعت می‌باشند، دوچرخه یکی از ارکان اصلی در معرفی و نمایش این خودرو می‌باشد.

Fiat Punto Avventura

Fiat Punto Avventura


با توجه به برخی از گزارش‌ها، آونتورا به یک موتور دیزلی MultiJet 1.3 لیتری با 89 اسب بخار نیرو مجهز خواهد شد، و با داشتن طولی کمتر از 4 متر، قادر خواهد بود تا از مزایایی که به خودروهای زیر 4 متر تعلق می‌گیرد بهره ببرد. منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 11:07 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

هیچ کس فکر نمی‌کرد که اولین مدل‌های سری I بی ام و، i8 هیبریدی کوپه و i3 هاچ بک الکتریکی، بتوانند از دست صنعت تیونینگ در امان باشند. رندرهای خودروهای کانسپتی که اینجا مشاهده می‌کنید توسط شرکت Lumma Design طراحی شده‌اند، هدف آن‌ها از طراحی CLR i8 و CLR i3 نشان دادن این است که در آینده‌ی نزدیک و هنگامی که این خودروها وارد بازار شده و به دست صاحبان جدید خود رسید، ما باید انتظار چه چیزی را از آن‌ها داشته باشیم.

BMW Lumma Design i8

BMW Lumma Design CLR i8


برای i8 357 اسب بخاری، این شرکت آلمانی یک کیت بدنه‌ی کاملاً از جنس فیبر کربنی که شامل یک اسپویلر در جلوی خودرو، رکاب و سپر عقب با دیفیوزر و همراه با یک سری برچسب tailor-made و طراحی‌هایی به رنگ سبز مغز پسته‌ای و مشکی مات می‌باشد را طراحی کرده که رینگ‌های آلیاژی به شکل عنکبوت دارد.

BMW Lumma Design i3

BMW Lumma Design CLR i3


ظاهر CLR i3 با کمک یک طراحی مخصوص اسپویلر جلو، کاپوت و رکاب‌های طراحی شده به شکلی ویژه تغییر داده شده است و جنس تمامی آن‌ها از کربن بسیار قوی و فوق‌العاده سبک می‌باشد. این مدل نیز رینگ‌های متفاوتی دارد.
شرکت Lumma Design اعلام نکرده است که آیا این قطعات را برای مدل‌های بی ام و معرفی خواهد کرد یا نه، و این که در صورت معرفی، زمان آن چه تاریخی خواهد بود. منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 11:06 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

این روزها که کمتر می شنویم مسابقات درگ را روی مسیرهای غیر آسفالتی انجام دهند؛ خبر رسیده که چندی پیش پنجمین دوره مسابقات سالانه درگسترهای شنی در شهر ولتون (Welton) در یومای آریزونا برگزار شد. شرکت کنندگان (اعم از خودروها و موتورها) برای ثبت رکوردهایشان به پیست Dome Valley Raceway آمده بودند؛ پیستی شنی که تنها 300 فوت یا حدود 91 متر طول دارد از این رو جا برای هیچ اشتباهی نیست!

تنها نکته جالب توجه این ویدئوی چهار دقیقه ای، حضور درگسترهای تاپ فیول (Top Fuel) است که به نظر می رسد تنها مانع پرواز آنها تایرهای آفرودشان باشد! اما جذاب ترین خودروی حاضر در مسابقات امسال را تیم آمریکایی HammerDown Racing آورده بود؛ هیولایی با قلب 8.2 لیتری 8 سیلندر HEMI که با قدرت 7000 اسبی اش برای نخستین بار رکورد 2.327 ثانیه ای را درسال 2007 زد سپس آنرا در سال 2008 به  2.225 بهبود داد تا اینکه سال 2012 به زمان 2.16 ثانیه ای رسید. منبع:مجله پدال



تاریخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 11:05 ق.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

تعداد کل صفحات : 11 :: 1 2 3 4 5 6 7 ...

  • قالب پرشین بلاگ
  • مسکن ها
  • ضایعات