تبلیغات
کهکشان اتومبیل - مطالب اردیبهشت 1392

کهکشان اتومبیل

در ایالت فلوریدا، شهر ساحلی Daytona Beach به خاطر میزبانی مسابقات دایتونا 500 که یکی از قدیمی‌ترین مسابقات ناسکار است شهرت فراوانی دارد. می‌گویند دوج نیز به همین دلیل نام یکی ازچارجرهای جاودانه‌ خود را دایتونا گذاشته . . .

نسل اول چارجر دایتونا

چارجر دایتونا کوپه‌ای فوق‌العاده جذاب بود که برای نخستین‌بار در سال 1969 معرفی گشت. دوج در همان سال‌ها موفق به فروش 1000 دستگاهی این خودرو شد تا بعد از آن، پرونده این کلاسیک عضلانی بیش از چهار دهه بسته بماند.

اما در سال 2006 دوج با معرفی دایتونا R/T دوباره به احیای مدل‌های دایتونا دست زد. در این بروزرسانی مهم‌ترین مشخصه‌ها عبارتند از: روکش همرنگ بدنه برای کنسول میانی، تغییر چرم صندلی‌ها و روکش چرمی اهرم دنده، اسپویلر زیر سپر جلو و همچنین اسپویلر عقب، جلوپنجره‌ای به رنگ مشکی و نهایتا رنگ‌بندی مشکی مات بدنه که در روی کاپوت با عبارت “HEMI” و در بالای گلگیرهای عقب با عبارت “DAYTONA” تزیین شده‌اند.

نسل دوم چارجر دایتونا

از آنجایی که در مدل‌های 2008 به بعد جای نوارهای مشکی رنگ، از بالای گلگیرها به بالای رکاب‌های جانبی منتقل شد می‌توان حدس زد مدل خودرویی که در این تصاویر دیده می‌شود، برای محدوده سال‌های 2006 تا 2008 میلادی است.

اگر چنین حدسی درست باشد باید گفت که مدل‌های 2006 تا 2008 در حدود 10 اسب‌بخار، قدرت بیشتری نسبت به نسخه‌های استاندارد R/T داشته‌اند؛ یعنی پیشرانه 5.7 لیتری V8 آن قادر به تولید 350 اسب‌بخار قدرت به همراه 530 نیوتن‌متر گشتاور است. البته این میزان قدرت برای مدل‌های 2009 تا مرز 368 اسب‌بخار نیز بالا رفت.

شتاب صفرتاصد این خودرو 6.1 ثانیه و یک‌چهارم مایل را نیز در 14.5 ثانیه و با سرعت 148.2 کیلومتر برساعت طی می‌کند. گیربکس پنج دنده اتومات دایتونا نیز مصرف سوخت را در سیکل شهری به 15.7 لیتر و در جاده به حدود 10.2 لیتر رسانده است.

 

 

 

 

 

 

به هرحال در سال 2009 تولید دومین سری دایتونا R/T متوقف شد چرا که دوج می‌خواست زمینه‌ساز ورودنسل دوم چارجر در سال 2010 باشد. در نسل دوم چارجر، دوج از نام دایتونا استفاده نکرده تا این مدل دیگر با نام چارجرR/T شناخته شود. قیمت تقریبی مدل‌های 2006 این خودرو 14,300 دلار، مدل‌های 2007 آن 17,000 دلار و مدل‌های 2008 نیز با حدود 18,200 دلار خرید و فروش می‌شوند.




تاریخ : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 | 07:22 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

چند سال پیش که ریک کاوالادو خودروی عجیبش بنام پرنده سیاه را می ساخت، در این اندیشه بود که از نیروی باد بگونه ای استفاده کند که سرعت خودرو از سرعت باد بیشتر شود. بنابراین او نمی توانست یک ماشین با یک دکل و بادبان بسازد زیرا چنین خودرویی علاوه بر اینکه نمی توانست سرعت زیادی بگیرد، قادر نبود در جهتی غیر از جهت باد حرکت کند.

Blackbird

پرنده سیاه: خودرو با انرژی باد

بنابراین کاوالادو با استفاده از توربین بادی توانست این مشکل را حل کند. خودروی بادی پرنده سیاه (Blackbird) قادر است تا 2.86 برابر سرعت باد حرکت کند. البته فعلا به رکورد 2.01 برابر سرعت باد در جهت خلاف وزش باد بدست آمده است ولی این ماشین عجیب خواهد توانست یک ایده جالب عملی شده و البته نه خیلی کاربردی را به تصویر بکشد.



تاریخ : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 | 07:20 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

به گزارش «دنیای اقتصاد» این هفته پژو 206 تیپ 2 ابتدا صعودی 800 هزار تومانی را تجربه کرد و سپس 200 هزار تومان ارزان شد تا در نهایت نسبت به هفته گذشته 600 هزار تومان رشد قیمت داشته باشد. این محصول هم اکنون 18 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

Peugeot 206

206 تیپ 6 ؛ 26 میلیون و 500 هزار تومان.

206 مدل V8 ؛ 22 میلیون تومان.

206 مدل V9 ؛ 28 میلیون تومان.

207 اتومات ؛ 28 میلیون و 500 هزار تومان.

207 دنده‌ای ؛ 24 میلیون و 200 هزار تومان.

پژو 405 ؛ 15 میلیون و 700 هزار تومان.

سمند EF7 ؛ 19 میلیون و 200 هزار تومان.

سمند SE ؛ 14 میلیون و 800 هزار تومان.

تندر 90 مدل E2 ؛ 18 میلیون و 500 هزار تومان.

سوزوکی گرندویتارا فول ؛ 68 میلیون تومان.

پراید 111 ؛ 10 میلیون و 400 هزار تومان.

نیسان ماکسیما ؛ 61 میلیون تومان.

مگان  2000 ؛ 41 میلیون و 500 هزار تومان.

کیا اسپورتیج ؛ 95 میلیون تومان.

کیا موهاوی ؛ 113 میلیوت تومان.

کیا سراتو ؛ 61 میلیون تومان.

هیوندای سانتافه ؛ 88 میلیون تومان.

هیوندای جنسیس ؛ 122 میلیون تومان.



تاریخ : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 | 07:19 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

بعد از عرضه آریل اتم 500 در سال 2008 میلادی که آخرین نسخه سری اتم این کمپانی تا به امروز محسوب می شد، حال شرکت DDMWorks دست به کار شده تا بعد از مدت ها کمپانی بریتانیایی را از خواب زمستانی خود بیدار کند؛ محصول جدید DDMWorks با نام اتم 700 شناخته می شود . . .

Ariel Atom 700 by DDMWorks

اتم700 مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری اکوتک چهارسیلندر بوده که می تواند تا مرز 700 اسب بخار قدرت داشته باشد! البته اگر مهار این میزان قدرت برای شما غیر ممکن است می توانید قدرت موتور را در دو مرحله پایین تر نیز انتخاب کنید: یکی 575 اسب بخار و دیگری 450 اسب بخار.

تولید این قدرت کهکشانی به لطف نصب توربوشارژر و سوپرشارژر بر روی پیشرانه کم حجم هوندا حاصل شده که البته تغییر سیستم اگزوز نیز در آن بی تاثیر نبوده است. رینگ های 17 اینچی با پهنای 9.0 اینچ و تایرهای 275 میلیمتری از دیگر جزییات این خودروی 657 کیلوگرمی است.



تاریخ : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 | 07:13 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

تیونر آمریکایی  813Customs که هم اکنون در شهر Tampa در ایالات فلوریدا مشغول به فعالیت است خودرو عجیب و غریب خود را آماده کرده؛ خودرویی که سوارشدن بر آن اعتماد به نفس بالایی می خواهد!

King Camaro by 813 Customs

البته کار این تیونر به ظاهر ساده به نظر می رسد: یک دستگاه شورولت کامارو SS کانورتیبل که پیشرانه ای 6.2 لیتری هشت سیلندر درون سینه خود دارد را با پوشش کرومی روکش کرده اند، سپس تا آنجایی که کابین جاداشته به سیستم پخش خودرو اسپیکر، ساب ووفر و توییترهای برند Electro Voice اضافه کرده اند تا این کاماروی عجیب که با نام King Camaro شناخته می شود، عملا سالن کنسرتی سیار برای عابران پیاده باشد. اما هنوز جای یک سوال باقیست: چگونه می توان رینگ های 32 اینچی بر روی این خودرو سوار کرد؟!



تاریخ : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 | 07:12 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

آئودی پس از سال ها به فکر مدل افسانه ای Union Type D افتاده و تصمیم گرفته تا نسخه ای برای حفظ تاریخچه ی آئودی از این محصول تولید کند .

1939 Audi Union Type D

آئودی Union Type D خودرویی مجهز به دو توربوشارژر است که سال 1939 شروع فعالیتش در عرصه ی مسابقات می باشد ، اما با شروع جنگ جهانی دوم عصر خودروهای سوپرشارژر به طور موقت به پایان رسید تا سرنوشتی تلخ برای این مدل رقم بخورد .

علت منقرض شدن نسل این خودروی بی نظیر این می باشد که این خودروها در منطقه ای به نام Zwickau نگهداری می شدند ، که در طول جنگ جهانی دوم این منطقه توسط ارتش شوروی اشغال شد  . در اواخر دهه ی 70 میلادی شایعاتی در مورد مشاهده ی این خودرو در روسیه به گوش رسید تا سرانجام یک مجموعه دار خودروهای تاریخی از آمریکا به نام Paul Karrasik دو نسخه از این مدل را به صورت نه جندان سالم در روسیه و اوکراین پیدا کرد . سپس وی خودروها را در سال 1990 به شرکت انگلیسی  Crosthwaite & Gardiner برای بازسازی واگذار کرد و این شرکت پس از بررسی های فراوان تصمیم به بازسازی این خودروها ، با یک سوپرشارژر براساس مشخصه های Type D 1938 و خودروی دیگر با دو توربوشارژر براساس خودروهای مسابقه ای 1939 گرفت . برای دو خودرو بدنه ها مجددا ساخته شد و سرانجام کاربازسازی این دو خودرو در سال های 1993 و 1994 به پایان رسید . پس از این بازسازی شرکت آئودی این دو نسخه را در سال 1998 خریداری کرد و حالا پس از گذشت سالیانی دراز تصمیم به تجدید خاطرات با این مدل افسانه ای گرفته است.



تاریخ : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 | 07:09 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

این محصول متفاوت پورشه که مراحل  آزمایش و  تیون را  پشت سر می گذارد ، با پوششMartini Racing که الهام گرفته شده از خودروهای مسابقه ای دهه ی 70 میلادی است بار دیگر شکار دوربین ها شد تا عطش دیدن نمو نه ی نهایی آن برای طرفداران محصولات پورشه لحظه به لحظه بیش تر شود . پوشش شرکت مارتینی برروی 918 یادآور شکوه نمادین خودروهای مسابقه ای پورشه در دهه ی 70 میلادی است .

Porsche-918-Spyder-Martini-Racing

اما شروع همکاری پورشه با شرکت مارتینی به سال 1971 برمی گردد ، زمانی که پورشه با مدل 917 توانست مسابقات لمانز را با رتبه ی نخست به پایان برساند . همین امر سبب شد تا شرکت مارتینی شریک رسمی پورشه بین سالهای 1973 تا 1978 بشود . پس از عقد قرار داد دوران طلایی پورشه در مسابقات مختلف شروع شد که از جمله ی این موارد می توان به پیروزی در مسابقات جهانی قهرمانی خودروهای مسابقه ای در سال 1976 و پیروزی های کلی در مسابقات لمانز سال های 1976 و 1977 اشاره کرد . در این مدت مدل های مختلفی از پورشه همانند 908 ، 917 ، 935 ،936،911RS و RSR لباس مارتینی را بر تن کردند و برای پورشه افتخار آفرینی کردند.

Porsche-917-Short-Tail-Coupe

918 خودرویی است که از ترکیب یک موتور احتراق داخلی با کارایی بالا و درایوهای الکتریکی در محور جلو و عقب بهره می برد و قدرتی معادل 770 اسب بخار را دارا می باشد . پیش بینی می شود که مصرف بنزین 918 تنها 3 لیتر در صد کیلومتر و میزان خروج گاز CO2 تنها 70 گرم در کیلومتر باشد . از جمله مشخصه های مهم این خودرو استفاده از فیبرکربن تقویت شده با پلیمر CFRP ، بدنه ی کاملا آیرودینامیک ، سیستم فرمان تطبیقی محور عقب و خروجی های اگزوز آن می باشد . برنامه تست پورشه 918 در حال پیشرفت است و مرحله ی بعدی آن ، دستیابی به رکوردی  کمتر از 7 دقیقه و 22 ثانیه در پیست 20.8 کیلومتری نوربورگ رینگ می باشد .

Porsche-918-Spyder-Martini-Racing



تاریخ : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 | 07:04 ب.ظ | نویسنده : هومن قرائی مقدم | نظرات

تعداد کل صفحات : 17 :: 1 2 3 4 5 6 7 ...

  • قالب پرشین بلاگ
  • مسکن ها
  • ضایعات